Night is Coming erscheint 2022

Ein neuer Gameplay-Trailer zeigt die Schrecken der finsteren Nacht

Ravenscourt und Wild Forest Studio bündeln ihre Kräfte um Night is Coming 2022 zu veröffentlichen. Die intensive Aufbau- und Survival-Simulation wird digital für PC erscheinen.

Night is Coming wird auf der gamescom zusammen mit anderen Titeln der Ravenscourt-Familie in der Indie Arena Booth 21 zu sehen sein. Auf einer eigens eingerichteten Landing-Page können sich die Spieler über das Spiel informieren, erste Screenshots sehen und sich auf die Grausamkeiten der Nacht vorbereiten, die Night is coming auf seine Siedler loslassen wird. Zu diesem Anlass veröffentlichen Ravenscourt und Wild Forest Studios einen neuen atmosphärischen Gameplay-Trailer, der Spielern einen Eindruck von dem Schrecken gibt, der in den Schatten lauert. Die Stunden des Tages müssen klug genutzt werden, um die Siedler zu versorgen, ihre Bedürfnisse und Wünsche zu befriedigen und die Verteidigungsanlagen zu errichten. Wer hat das Zeug dazu, die Nacht zu überleben?

Die Seite der Indie Arena Booth ist hier zu finden:

Der neue Trailer zu Night is Coming kann hier angesehen werden:

Über Night is Coming
Tief in den düsteren Erzählungen der slawischen Mythologie verankert, bietet Night is Coming eine einzigartige Interpretation des populären Aufbau-Survival-Genres: Blutige Kämpfe, eingebettet in ein düsteres Fantasy-Universum. Spieler sehen sich einer dauerhaften Bedrohung durch die Natur ausgesetzt. Mystische und tödliche Wesen müssen in den Nächten abgewehrt werden, damit das Überleben der Siedlungsbewohner sichergestellt werden kann.

Die Herausforderungen zu bestehen, die eine wachsende Siedlung mit sich bringt, ist eine Sache – die Gefahren, die in der Nacht lauern, treibt die Spannung allerdings auf ein ganz neues Level. Spieler müssen Kämpfer ausbilden, Verteidigungsstrukturen erschaffen und mächtige Zauber nutzen, so dass die Siedler überleben.

Dank eines komplexen, im Hintergrund ablaufenden Systems, hat jeder Dorfbewohner eine eigene Persönlichkeit mit zahlreichen Präferenzen und Abneigungen. Aufbauen, verwalten, verbessern und kämpfen sind nur einzelne Elemente des übergeordneten Ziels: überleben.

About Wild Forest Studio
The studio was founded in 2017 in Russia. It brought together experts in their field from Germany, Russia, Moldova, Belarus. The studio is focused on releasing single-player PC games.
About Ravenscourt
Established in 2014 - and operating from its Munich headquarters in Germany - Ravenscourt’s mission is delivering amazing games to a broad audience from both established studios and industry newcomers.
With a diverse portfolio, managing the titles of multiple international studios, Ravenscourt games span everything from adventure and management sims through to city builders and indie gems. The label even boasts a good old sing-along karaoke franchise.
Our players delight in engrossing narrative driven adventures, relish the challenge of building new worlds and love solving puzzles. We have more delights in store for them...
The publishing label Ravenscourt stands for worthy interactive entertainment for a broad range of players. It belongs to the Koch Media Group.
Über Koch Media

The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Prime Matter, Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, CI Games, Giants Software, Kalypso, Koei Tecmo, Konami, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, Tripwire, Warner Bros, and many others.

With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns ten game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands), DigixArt (Montpellier, France). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.