Sind wir nicht alle ein bisschen KONA?

Rechtzeitig zur kalten Jahreszeit erscheint Survival-Adventure KONA digital für Gen9-Konsolen

Ravenscourt und Parabole kündigen heute gemeinsam die Veröffentlichung ihres Survival-Adventure-Horrortitels KONA auf Gen 9 an. Das Spiel ist ab sofort digital für PlayStation 5 und XBox Series S/X erhältlich. Jeder, der die Gen 8-Version besitzt, kann das Spiel kostenlos aktualisieren.

Nordkanada, 1970. Ein seltsamer Schneesturm wütet am Atamipek-See. Schlüpfe in die Rolle des Privatdetektivs Carl Faubert und erkunde das unheimliche Dorf, untersuche surreale Ereignisse und kämpfe gegen die Elemente, um zu überleben.

KONA ist ein Spiel voller Geheimnisse und Intrigen, mit einer fesselnden Geschichte und einem unnachgiebigen Drama, das die Spannung immer weiter steigert.

FEATURES

• Tauche ein in eine surreale, interaktive Geschichte voller Geheimnisse und untersuche die verwirrende Stille in der ganzen Stadt
  • Erforsche eine riesige, eisige Umgebung im Norden und kämpfe gegen die Elemente, um zu überleben
  • Genießen Sie den stimmungsvollen Soundtrack mit Musik der Quebecer Folk-Band Curé Label
  • Erlebe die Geschichte aus der Sicht des allwissenden Erzählers in der dritten Person
  • Versetze dich in die Vergangenheit mit einem Vintage-Look und -Gefühl, das an die ländlichen Gemeinden der 1970er Jahre erinnert
About Ravenscourt
Established in 2014 - and operating from its Munich headquarters in Germany - Ravenscourt’s mission is delivering amazing games to a broad audience from both established studios and industry newcomers.
With a diverse portfolio, managing the titles of multiple international studios, Ravenscourt games span everything from adventure and management sims through to city builders and indie gems. The label even boasts a good old sing-along karaoke franchise.
Our players delight in engrossing narrative driven adventures, relish the challenge of building new worlds and love solving puzzles. We have more delights in store for them...
The publishing label Ravenscourt stands for worthy interactive entertainment for a broad range of players. It belongs to the Koch Media Group.
Über Koch Media

The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Prime Matter, Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, CI Games, Giants Software, Kalypso, Koei Tecmo, Konami, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, Tripwire, Warner Bros, and many others.

With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns ten game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands), DigixArt (Montpellier, France). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.