local news

ROAD 96 REMPORTE 5 RÉCOMPENSES LORS DE LA CÉRÉMONIE DES PÉGASES 2022

DigixArt et Ravenscourt annoncent également une date de sortie pour les versions dématérialisées PlayStation et Xbox, fixée au 14 avril 2022.

A l’occasion de la Cérémonie des Pégases qui a eu lieu le jeudi 10 mars 2022, Road 96, le jeu narratif procédural de DigixArt, a remporté les 5 récompenses suivantes :

• Meilleur jeu vidéo indépendant
  • Prix « Au-delà du jeu vidéo »
  • Meilleur univers sonore
  • Excellence narrative
  • Meilleure accessibilité

« Nous sommes si fiers d’avoir remporté ces récompenses. Nous en espérions une seule… mais cinq c’est juste incroyable » déclare Yoan Fanise, PDG et Directeur Créatif de DigixArt. « Une grande partie du public souhaite de nos jours prendre part à des expériences innovantes. En effet, l’industrie du jeu vidéo a drastiquement changé au cours de ces dernières années. Road 96 est une création collaborative qui reflète la diversité de nos équipes. Le jeu prouve que le succès n’est pas une question de taille en ce qui concerne le projet ».

Pour célébrer cela, DigixArt et Ravenscourt annoncent que Road 96 sortira en version dématérialisée sur PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X et Xbox One le 14 avril 2022. Le jeu est d’ores et déjà disponible sur PC via Steam, Epic et GOG, mais également sur Nintendo Switch.

A propos de Road 96 :
Été 1996, c’est le grand jour !
Vous prenez la route.
Aventure. Liberté. Évasion. Courses poursuites.
Fuyez Petria, fuyez le régime et restez en vie.

Au cours de ce périlleux road trip jusqu’à la frontière, vous rencontrerez des personnages hauts en couleur, et découvrirez les histoires et secrets qui les unissent dans une aventure en constante évolution. Mais chaque kilomètre parcouru présente un nouveau choix. Vos décisions changeront le cours de votre aventure, mais également les gens que vous rencontrerez, et peut-être même le monde. Des milliers de routes traversent la nation autoritaire de Petria.

Laquelle allez-vous emprunter ?

About Ravenscourt
Established in 2014 - and operating from its Munich headquarters in Germany - Ravenscourt’s mission is delivering amazing games to a broad audience from both established studios and industry newcomers.
With a diverse portfolio, managing the titles of multiple international studios, Ravenscourt games span everything from adventure and management sims through to city builders and indie gems. The label even boasts a good old sing-along karaoke franchise.
Our players delight in engrossing narrative driven adventures, relish the challenge of building new worlds and love solving puzzles. We have more delights in store for them...
The publishing label Ravenscourt stands for worthy interactive entertainment for a broad range of players. It belongs to the Koch Media Group.
About Koch Media
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Prime Matter, Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, CI Games, Giants Software, Kalypso, Koei Tecmo, Konami, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, Tripwire, Warner Bros, and many others.

With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns nine game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.